Pages

Monday, January 16, 2012

Tinggal Nama

Salam.

KUSZA. Sekarang ini agaknya, siapa yang masih ingat nama itu. Kolej Agama Sultan Zainal Abidin. Kemudiannya dieja Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin.



Biarlah orang ingat, lupa atau tidak tahu. Ia cerita lama. Entah ditulis atau tidak sejarahnya, entah direkod atau tidak dalam muzium. Biarlah. Siapalah saya untuk menceritakannya. Namun entry hari ini hanya untuk berkongsi betapa setiap hari saya tersenyum sendiri, dan kenapa memori KUSZA masih tidak hilang dari hati dan diri ini, kerana hampir setiap hari, saya akan melalui jalan ini, satu-satunya jalan yang masih tidak diusik papan tandanya. Lihatlah sendiri, dan beritahu saya, kenapa saya masih tidak boleh melupakan memori ini?

Dan, yang membuat senyum saya semakin lebar... apabila tiba di pejabat..
Kenapa begini? Papan tanda, no komen. Itu JKR. Jangan lepas entry ni terus pi buang.. hehe.. Yang ini pula sebab tanah negeri, dan nama yang digazetkan oleh Majlis Raja-Raja. Itu sahaja.

No comments: